Home Motoren Nieuws Contact Reageer Onderdelen Route Links Fotopagina Voorwaarden Virtuele tour
MarkTronics

Nieuws

  Agenda & Nieuws 2024
                                 Update 05-04-2024

 


 

Vrijdag 19-04-2024 zijn we geopend van 10.00 tot 14.00u
Zaterdag 20-04-2024 zijn we de gehele dag Gesloten
WSBK Assen



Vrijdag  24 mei tot maandag 27 mei 2024

Internationale Honda Legends Meeting Lunteren
Opgave (verplicht) kan hier
Document eerst downloaden, daarna kunt u het aanmeldformulier sturen naar: lmwelbertse@casema.nl 


Zaterdag 15 juni 2024
Classic TT Luttenberg
Aanvang 10.00 uur
meer info

Zaterdag 22 Juni 2024
Classic TT Gramsbergen
Aanvang 10.00 uur
meer info








BOT Motorsport classic Race demo meer info



Honda CBX 1000 Endurance Racing
Endurance Endurance Itterbeck 2017  Uitslag: 

1e Team # 37 Six Center Daan Keizer en Bert Vonderman Honda CBX 1000.
2e Team #65 Kloppers-Eekhuis met Laverda 1000
3e Team #717 Los Barrachos Fred v Leeuwen en Dirk de Winter Suzuki GSXR 750


 
 
Honda CBX 1000 Endurance Racing
Endurance Endurance Oss 24-05-2015  Uitslag:
# 1  Aart Jan van Erkel Jamie de Kuijer
# 2  Frank Elberse Martijn Elberse
# 3  Albert van Grinsven Edwin van Dinther
# 4 Bert Vonderman Daan Keizer 



     
Met 3 CBX 1000 teams  aan de start en ook na 3 uur over de eindstreep
 
                            
 
Uitslag Oss : Bert en Daan op een 7e plaats Tonnie en Ronald op de 12e plaats Fred en Richard op de 28e plaats.
 

Tijdens de 3 uren van Aalsmeer op zaterdag 13 september hebben ook de 3 teams aan de wedstrijd deelgenomen.
Tijdens deze endurance kon er 45 minuten getraind worden. Heelaas in bocht 2 kwam
Henk Binnendijk  van J en F Racing met de CBX 1000 ten val, gelukkig viel de schade nog mee.
Maar het linker krukas dekseltje was door gesleten en moest vervangen worden.
We hadden geen van allen een ander dekseltje bij ons en Alfonds Bart en
Johan Sleppers zijn toen samen naar Alfonds zijn huis gereden om een dekseltje op te halen.
Gelukkig had een van de andere teams een 2 compementen reparatie middel bij hun,
hier mee werd het dekseltje gerepareerd en kon J en F racing toch aan de start verschijnen.
Om 19.30 was er de le-mans start en alle teams kwamen zonder problemen door de eerste bochten.

Iets minder dan 3 uren

De langeafstandswedstrijd haalde niet helemaal de drie uren, althans wat absolute rijtijd betreft.
Al tegen acht uur een korte rode vlag situatie, toen Jaap Eikelenboom met zijn Kawasaki Bocht 4 miste.
Een behoorlijke ravage en de motor is voorlopig uitgeschakeld. Jaap was bont en blauw, maar stond een dag later alweer aan de baan. Rond een uur of half negen kwam
BaBe Racing in de lastige Bocht 2 ten val, “omdat ik ineens moest remmen voor een situatie vlak voor me!” Gelukkig zonder persoonlijke schade.
Nog wat later, tegen tienen, waren drie rijders betrokken
bij een ongeval in Bocht 7 waar ook onder Fred met zijn CBX 1000, de op één na laatste bocht voor start-finish. Eén van de machines schoof onder de afzetting door.
Een toeschouwer raakte daarbij licht gewond. Het team van Fire Prevention | First Aid was direct ter plekke voor het verlenen van eerste hulp.
Voor de zekerheid werd de pechvogel Fred van Leeuwen overgedragen aan een ziekenhuisambulance. Na een nacht ter observatie in het ziekenhuis kon hij huiswaarts keren.
Een en ander kostte helaas zoveel tijd, dat de wedstrijd niet meer hervat kon worden. De evenementenvergunning liep slechts tot 22.35 uur.
De Honda CBX 1000 van J en F racing zou volgens Fred van achteren zijn aangereden door een ander motor,
hierdoor was ik in eens de controle kwijt en met een gebroken pink, teen en een gekneusde enkel ben
ik er nog redelijk goed bij weg gekomen. Als je de motor ziet is er niet veel meer van over, zo wel Links als Rechts heeft hij flink schade,
en het motorblok hangt gewoon scheef in het frame.
Iemand nog interesse in een CBX 1000 met lichte val schade.

Uitslag Aalsmeer, team Six Center Bert en Daan op een 5e plaats met 86 ronden, Tonnie en Ronald op de 12 plaats met 84 ronden

Het race seizoen voor 2014 zit er weer op, en voor sommige van ons zal er weer flink moeten worden gesleuteld als ze weer aan de start willen staan voor 2015.


In memoriam Lucien Tjen-A-Tak
Op de leeftijd van 72 jaar is op zaterdag 28-06-2014 ons gewaardeerd clublid en vriend
Lucien Tjen-a-Tak overleden.
Wij wensen familie en vrienden veel sterkte toe met dit verlies
Lucien was vaak op verschillende evenementen in binnen- en buitenland aanwezig.
Hij reed daarbij graag vele kilometers op zijn CBX 1000.
We zullen hem erg missen als club lid en als goede vriend

 
The Swedish President, Sven-Erikson, has left us after a long illness , Sven-Erik passed away on 2th March 2014 and he was only 62 years. 

My heart goes out to Ingrid and the family and friends of Sven Erik Erikson, I can't even imagine how much Sven-Erik will be missed,
and i will remember you as a friendly person with passion for the Honda CBX 1000

God bless you Sven-Erik 
  
 
Tijdens de oldtimer beurs in Rosmalen op  11-12 Januari 2014 is er op de Honda CBX1000 clubstand een motorblok van de CBX-6 geheel uit onderdelen opgebouwd ......... en het blok is op Zondag middag om 15.00 uur  gestart. bekijk hier de video 
 
 
 

* 9e Big Six Day Nieuwleusen
                                   zeer geslaagd, zie foto via deze link 

 
De halve endurance van Oss 19 mei 2013
 
Het ging allemaal zo mooi tijdens de 3 uren Endurance van OSS op zondag 19 mei, we hadden in de training ieder 15 minuten de baan goed kunnen verkennen en volgens ons hoefde er verder niets aan de motor worden gedaan
Maar tijdens de 5e rijders wissel was het mijn beurt weer om te rijden , het tempo zat er lekker in en bij het 4e rondje ging het mis in bocht 9, bij het uitkomen van de bocht was ik de motor helemaal kwijt
en daar vlieg je dan door de lucht ( highsider) en met een klap op de grond midden op de baan...... ff een stukje uit de film kwijt en toen naar de kant gekropen.
Ik zag dat de motor nog draaide en ben er toen naar toegelopen om hem uit te zetten. Gelijk kwam de EHBO post er aan en ben ik iets onder zocht ,
ik moest mee naar de EHBO tent voor verder onderzoek !! dacht het niet mijn CBX 1000 lag zo zielig op de baan en lekte benzine uit de tankdop ontluchting en ik wilde natuurlijk eerst dat de motor recht op stond om te zorgen dat de race niet stop zou worden gelegd ...
na veel heen en weer gefoeter hebben we samen met een baco de motor toch maar van de baan gehaald  Zo nu konden de andere rijders gewoon door rijden zonder dat er een rode vlag zou komen en er weer op nieuw moest worden gestart.
Toen de motor eindelijk naast de baan stond heb ik geprobeerd of de motor nog wilde starten en ja hoor hij liep nog goed.. maar ik was een stuk van mijn stuur kwijt en de EHBO had mijn helm ( anders was ik er mee naar de pits gereden )
Na controle in de EHBO tent hebben ze me onderzocht , en ik moest naar het ziekenhuis om foto's te laten maken van mijn rechter ribben kast ( had hier wel veel pijn ).
Ik moest maar naar het ziekenhuis in Uden ( spoedeisende hulp ).... maar ben eerst gelijk naar de pist toegelopen om de rest van het team te laten weten hoe het met me was.
Ze hebben toen de bus ingepakt , en aan het eind van de race ook de motor opgehaald die ik aan de kant had geparkeerd.
 
Om 10.30 waren we bij het ziekenhuis in Uden , en om 11.15 mocht ik met een dokter mee naar een kamer ( en ja hoor in kamer 6 ) moest ik op het bed gaan liggen en werd ik aangesloten op het apparatuur.
Het was volgend de dokter allemaal goed, maar er moest wel een foto gemaakt worden van de ribbenkast. Foto's werden gemaakt en we moesten wachten op de uitslag...
.eindelijk om 0.45 uur kwam de zuster en zij heeft me verder nog onderzocht en vertelde dat er verder niets gebroken was alleen een zware kneuzing in de ribben kast, ik kreeg pijn stiller mee en we konden eindelijk naar huis.
Om 02.15 waren we weer in Nieuwleusen en kon ik eindelijk gaan slapen , en toen ik maandag morgen op stond was alles erg stijf , lachen en hoesten gaat moeilijk voor de rest valt het wel mee
 
De motor heeft nog wel een beetje schade, maar dat komt allemaal wel weer goed.
 
Volgende x maar proberen om de 3 uren uit te rijden.
 
Bert , Daan , en Bjorn van Team Six Center #37 
 
 
 
 
 
3e Podium plaats voor Team Six Center tijdens de 3 uur endurance van  Aalsmeer 2012

Vorig jaar was Bert Vonderman nog de monteur/helper van beide CBX 1000 teams die mee reden tijdens de 1e endurance in Aalsmeer.
Deze keer zou hij zelf met een team aan de endurance mee doen , Bert en Daan Keizer hebben een CBX 1000 klaar gemaakt voor de strijdt.
Het moest natuurlijk wel een motor zijn die onder zware en extreme belasting de 3 uren uit zou kunnen rijden.
Gelukkig had hij nog een CBX 1000 blok met 152000 kilometer liggen, als deze het al zo veel kilometer had uitgehouden dan zou hij deze 3 uur het ook wel volhouden.
Om 18.45 uur kon er getraind worden, en ieder rijder had dan even 15 minuten de tijd om de baan te verkennen ( dit is volgens sommigen veel te kort ) als er nog wat aan de motoren gedaan moest worden dan had je hier 5 minuten voor.
Om 19.20 uur was de start opstelling, en om 19.30 wedt er gestart volgens de lemans start met draaiende motoren.
Het was natuurlijk flink dringen bij de 1e bocht, deze keer was er een groot startveld ( 34 teams) Bert zou het 1e half uur rijden, zodat na de rijders wissel
Daan zou de dikke CBX 1000 de sporen kon geven . tijdens de 3e wissel moest de koplamp er bij aan, en gingen ze het donker te gemoed.
De Honda CBX met een 6 in 1 uitlaat van team Six Center huilde mooi als hij op het rechte stuk voor bij kwam ,
en ook de Honda CBX 1000 van Team Tonnie v.d Bunte en Hans Koopman klonk goed met de 6 in 6 .
Tot 2 x werd de race even stilgeld de 1e keer was er een motor die voor heel veel rook ontwikkeling zorgde zodat het gevaarlijk werd om verder te rijden.
Tijdens de 2e rode vlag moeste er een spoor olie door de brandweer worden opgeruimd.
Ook kwamen er al veel rijders de pist in met problemen , enkele konden het probleem oplossen en voor enkele teams was het voorbij
Bij elke rijders wissel werd er brandstof getankt , en olie bijgevuld , en je merkt dan ook dat de teams die het goed voor elkaar hadden gelijk de baan weer op konden.
Tegen 22.30 uur viel dan de wit geblokte vlag , en slecht 18 teams wisten de eindstreep te halen.
Beide CBX 1000 teams haalde ook de finish , en tijdens de prijsuitreiking werd team 37 ( Six Center) naar het podium geroepen om hun beker en bloemen in ontvangst te nemen
voor de 3e plaats : niet slecht voor het team wat voor de 1e keer mee reed.
 
Volgens mij zijn ze er volgend jaar ook zeker weer bij , want het smaakt naar meer.